Blog

NetwerkApp

Importeer leden met Excel

Een vaak voorkomende vraag bij Business Clubs en Branche Verenigingen bij het starten van een eigen app is het automatiseren van het inladen van de leden in de app.

Deze functie is vanaf nu (versie 7.2.0) beschikbaar in het online beheerspaneel. In dit artikel leggen we in detail uit hoe het werkt.

Quickstart

Wil je meteen aan de slag, dan kun je hier de excel Template downloaden. Pas het aan, sla het op als .xlsx en importeer het in het online beheerspaneel. Het kan zijn dat je je browser moet refreshen ctrl+F5 zodat de nieuwe versie gedownload wordt in je browser. Hieronder vind je meer informatie over elke stap in het importeer proces.

Navigeer naar de Import Module

Na het inloggen in het online beheerspaneel met hetzelfde mailadres en wachtwoord als je gebruikt voor de app, zie je links in het menu een nieuwe knop genaamd “import”, klik hierop om naar het importeer module te gaan.

Zie je deze menu niet? Probeer dan je venster te verbreden, het menu verschijnt alleen als je scherm breed genoeg is. Zie je het nog steeds niet? Controleer dan als je wel degelijk beheerders rechten hebt in de app.

Import Overzicht

Na bovenstaande acties beland je in het import overzicht, hier zie je alle import’s die in het verleden zijn uitgevoerd. Je kunt klikken op een ‘oude’ import om hiervan de details te zien, of zelfs de oorspronkelijke Import Bestand te downloaden.

Nieuwe Import

In het Import overzicht klik je bovenin op “Nieuwe Import Toevoegen”, zie screenshot hieronder. Of je kunt klikken op “+” rechtsboven, zoals je overal in de app kunt om iets toe te voegen.

Vervolgens klik je op “Bestand Kiezen” en selecteer je het gewenste import bestand in Excel, met extensie .xls of .xlsx. Hoe dit bestand opgebouwd is leggen we in volgend paragraaf uit.

Het is aanbevolen om eerst te kiezen om een test import te doen door het uitvinken van “Gebruikers opslaan”. Zodoende kun je in de import zien als er problemen zijn gevonden met het importeren, bv als een kolomnaam verkeerd zou zijn.

Klik vervolgens op “Bestand Importeren” om het import proces te starten.

Excel Import Bestand

Download de Excel template hier.

BELANGRIJK: Kies bij het opslaan voor Excel .xlsx indeling.

Leden die al bestaan in de app worden overgeslagen en zullen niet overschreven worden.

Welke kolommen zijn mogelijk? Kolommen met een * zijn noodzakelijk, de anderen zijn optioneel

  • naam: Voornaam en Achternaam * noodzakelijk
  • mail: Email adres * noodzakelijk, let op dat je geen lege spaties achter of voor het mailadres schrijft.
  • functie: Bv Directeur
  • bedrijf: Naam van het bedrijf bv Kn-app
  • straat: Straat + huisnummer
  • stad: Postcode +stad
  • telefoon: Telefoonnummer, tip begin altijd met +32
  • website: Website, tip: begin altijd met https://
  • linkedin: Linkedin Profiel Website link
  • facebook: Facebook profiel link
  • bedrijfstekst: Korte tekst over het bedrijf
  • rol: mogelijkheden lid, bestuur, gast, inactief
  • lidnr: Lid nummer

LET OP:

  • Alle gebruikers data moet in het eerste tabblad staan. Meerdere tabbladen worden niet geimporteerd.
  • De kolomnamen moeten in de eerste rij staan
  • moeten EXACT hetzelfde zijn in het excel bestand als hierboven. De kolomnamen zijn niet hoofdletter gevoelig, dus je kunt zowel Telefoon als telefoon gebruiken, maar niet “telefoonnummer”.
  • De volgorde van de kolomnamen maakt niet uit

Import resultaat

Er zijn 3 mogelijke uitkomsten van een import.

  1. Ofwel zijn alle leden succesvol geïmporteerd, dan ziet u een groen vinkje.
  2. Ofwel zijn niet alle leden succesvol geïmporteerd, dan ziet u een oranje vinkje. In het logboek ziet u meer informatie. Bv wanneer een mailadres al in gebruik is.
  3. Geen enkel lid is geimporteerd, dan ziet u een rode kruis.

U kunt altijd mij contacteren als u twijfels hebt of meer informatie nodig heeft.

Setup angular 13 and Ionic 6 with phaser 3 for online game design guide

Setting up Ionic 6, Phaser 3 with angular/nx 13

Hit the ground running

This technical article is the first in a series for the Brackeys Gamejam Feb 2022. Where we create a game from scratch in a week, with the theme “It Is Not Real”. We’ll be sharing freely all insights and even the code for every step of the way for you to follow along. If there is a topic you wish to learn more of, let us know in the comment section below.

Why did we use Ionic 6 and Phaser3?

The first thing to always consider is HOW you create your game. There are many great options, while using unity or unreal game engine looked tempting, we choose for using Phaser 3, together with ionic 6. We deliberately picked this tech stack as we are already familiar with ionic6/angular and it also enables us to easily port the game to a browser or to a mobile app if we need it down the road. This way we have more time designing a game instead of learning a new programming language or new game interface.

Kickstart with a great template

We don’t have to reinvent the wheel to setup an angular project with ionic 6 and phaser 3. Last week Openforge hosted a webinar for Building Mobile Games with Ionic & Phaser, you can rewatch the webinar here. During the webinar they shared a great git template that included ionic 6, nx 13 and Phaser 3 so you can hit the ground running. The git template can be found here. Click on “Use this template” to use it in your project.

Refactor to your own taste

After using the above template in your own project you can follow the instructions in the README.md to personalize the project from a placeholder ‘example-app’ and company ‘company-name’ to your specific needs. Don’t forget to npm install. (If you don’t know what npm is? Then please start catching up here, before reading further).

Development environment ready?

We have our development environment running with nx serve example-app. But we also wish to be able to host our game online for others to playtest and follow along. Preferably without a hosting server that we need to setup so we can focus on designing the game. This will be the topic of the next article.

Web applications and mobile apps NetwerkApp

Golf de Gulbergen App

Dit kort artikel geeft een overzicht over wat de Golf de Gulbergen App allemaal te bieden heeft. Moest je meer informatie nodig hebben of verbeteringen zien voor deze uitleg, laat het dan zeker weten.

Dit artikel is opgedeeld in verschillende secties

  • Klaar voor eerste gebruik – Inloggen
  • Opzoeken van Leden
  • Aanmelden voor een Event
  • Gast(en) aanmelden of je gegevens wijzigen voor een flight
  • Wie is er aanwezig bij een event?
  • Zoekvragen stellen – Haal meer uit je professioneel netwerk.
  • Leads geven en ontvangen.

Klaar voor eerste gebruik – Inloggen

Aanmelden kan via je contactpersoon van de netwerk of business club van Golf de Gulbergen. Nadat de organisatie je heeft toegevoegd in de app ontvang je een welkomsmail met verdere instructies.

In deze welkomsmail staat een rechtstreekse download link voor de Golf de Gulbergen App voor zowel android als ios. Zodoende hoef je niet zelf te gaan zoeken in de Appstores.

In deze welkomsmail staan ook je inlog gegevens. Je gebruikersnaam is je mailadres en je wachtwoord staat veilig in de welkomsmail. Hiermee kun je inloggen nadat je de app hebt geïnstalleerd. Vergeet niet de algemene voorwaarden te accepteren.

De app vraagt tijdens het eerste gebruik als het ok is om je te notificeren. Klik zeker op ‘Ja’, zodat je notificaties ontvangt als iemand je bv een lead stuurt.

Moest je geen welkomsmail ontvangen hebben, neem dan contact op met de organisatie.

Moest je je wachtwoord vergeten zijn of willen veranderen, dan kan je via het inlog scherm, nadat je je E-mail adres hebt ingevuld kun je klikken op “Wachtwoord vergeten?”. Dan ontvang je een E-mail met verdere instructies om je wachtwoord te veranderen.

Opzoeken van Leden

Onderin de app zie je 5 tabbladen. Het tweede tablad is het leden tabblad. Hier zie je alle leden van de Netwerkclub of BusinessClub respectievelijk. Moest je lid zijn van beide, dan zie je ook de leden van beide.

Alle leden kun je doorzoeken, zodat je snel de juiste contactpersoon kunt vinden.

Na het klikken op een contact, zie je al z’n contactdetails. Je kunt handig klikken op deze contactgegevens om snel contact te maken. Bv als je klikt op het telefoonnummer, dan begin je meteen te bellen, of mailen als je klikt op het mail adres, of zelfs route navigatie starten als je klikt op het adres.

Als je de contactgegevens wil delen met een app zoals Whatsapp op je toestel, klik je rechtsboven op het deel icoon. Het is ook mogelijk om meteen alle gegevens op te slaan als contact in je telefoonboek of om meteen een lead versturen.

Aanmelden voor een Event

In de Agenda tabblad zie je alle aankomende events. Je ziet enkel de evenementen van de netwerkclub of businessclub, tenzij je bij beide aangesloten bent.

In één oogopslag zie je waar en wanneer het evenement is. Je kunt ook op het adres klikken op de route navigatie te starten.

Aanmelden kan eenvoudig door te klikken op het vinkje “Bent u erbij?”. Hier kun je je ook afmelden of een vervanger aanmelden. Na het klikken krijg je ook de mogelijkheid om het evenement op te slaan in je agenda.

Als het een golf event is, dan wordt je, nadat je je hebt aangemeld met bovenstaande knoppen, nog wat extra golf informatie gevraagd om je registratie voor het event te vervolledigen.

Gast(en) aanmelden of je gegevens wijzigen voor een flight

Onderaan de activiteit zie je “Uw Aanmeldingen” dit zijn de aanmeldingen die je hebt ingediend voor de flight.

Moest je een gast willen aanmelden voor de flight, dan kan dat door te klikken op “Nieuwe Aanmelding”.

Het wijzigen van je eigen aanmelding kan eenvoudig door te klikken op het moersleuteltje langs je aanmelding.

Wie is er aanwezig voor een event?

Bij een agenda activiteit kun je klikken op het aantal aanwezigen

Dit brengt je rechtstreeks bij een real-time aanwezigheidslijst. Zodat je meteen kunt zien welke leden er aanwezig, afwezig of een vervanger sturen voor het event. Let op: Je ziet geen gasten van flights. Enkel leden van de club.

Zoekvragen stellen – Haal meer uit je professioneel netwerk.

In het tabblad “Zoekvraag” kun je alle gestelde zoekvragen chronologisch inzien. Ook kun je hier je professionele zoekvraag stellen door op het + te klikken. Dan ontvangen alle leden een notificatie met je zoekvraag.

Aanbeveling geven en ontvangen.

Als je een lead wil geven of ontvangen leads wil bekijken dan kan dat in het “Leads” tabblad.

Een aanbeveling geven kun je meteen doen, je selecteert de ontvanger en vult wat gegevens in over de lead. Vervolgens kan de ontvanger de lead overnemen en opvolgen. Wel zo handig!

Veel plezier met de Golf de Gulbergen App, moest je vragen hebben aarzel dan niet om contact op te nemen.

wachtrij NetwerkApp

Corona Update – Maximum aanwezigen voor een activiteit

In de nieuwste update 5.1.0 van de Business Club App is de mogelijkheid toegevoegd dat je een maximum aantal aanwezigen kunt specificeren voor een evenement.

Instellen Maximum Aanwezigen

Een gebruiker met de bestuursrechten kan bij de instellingen van een activiteit aangeven als er een restrictie moet zijn op het aantal aanwezigen en hoeveel dit dan moet zijn.

Leden die zich proberen te registreren voor het evenement terwijl het aanmeldingsquota al bereikt is krijgen hiervan een foutmelding

Gebruikers met de bestuursrechten hebben de speciale rechten om alsnog handmatig leden te registreren voor het evenement, terwijl het al vol zit.

Website

Neemt uw Business Club ook de onderhoudsvrije website af? Dan is deze automatisch gekoppeld. Gasten kunnen zich niet meer via de website registreren vanaf het moment dat het evenement vol zit.

NetwerkApp

Houd afstand én maak verbinding met de KN-APP BusinessApp

Ondernemen en netwerken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In diverse netwerkclubs bundelen ondernemers hun krachten om elkaar beter te leren kennen, ondernemersvragen te stellen en te beantwoorden of elkaar leads te gunnen. Tijdens een ontbijt, lunch, diner, borrel of event komen businessclubs bij elkaar. Veel netwerkbijeenkomsten smaken naar meer, alleen gooit het coronavirus al maandenlang roet in het eten. Loslaten betekent niet dat we elkaar laten vallen. Met de KN-APP BusinessApp houd je afstand, maar maak je ook verbinding.

Alternatief voor fysiek netwerken

Het dreigende virus zorgde in maart voor een intelligente lockdown. De maatregelen logen er niet om. Afstand houden was het devies om het virus de kop in te drukken. Bovendien ging er een dikke streep door bijeenkomsten van zowel kleine als grote groepen buiten de deur. Het kabinet verbood samenkomsten tot 1 juni. Hoe gingen ondernemers om met deze ongewenste omstandigheden? Hoe slaagden ze erin om een goed alternatief te bedenken voor de fysieke bijeenkomsten.

Grip houden op contacten

Videobellen kwam in de plaats van fysiek overleggen, vergaderen of netwerken. Thuiswerken werd de standaard. Staande of hangende plexiglazen schermen beschermden medewerkers en klanten tegen besmetting. Een belangrijk aspect van het ondernemerschap bleef lastig: hoe houd ik grip op de contacten in mijn eerstegraads netwerk? Welke mogelijkheden hebben businessclubs om contacten te onderhouden, vragen te stellen of leads te generen.

Probleem als uitdaging

Ondernemen en creatief denken zijn ook twee handen op een buik. Echte ondernemers laten zich niet uit het veld slaan door tegenslagen. Problemen worden uitdagingen, waar ze gezamenlijk op creatieve wijze de schouders onder zetten. Diverse businessclubs speelden de KN-APP BusinessApp als troefkaart. Met succes. Deze handige app is dé remote control voor ondernemen op afstand. Zonder fysieke bijeenkomsten is het zo toch mogelijk om elkaar op afstand te bedienen.

Meerwaarde KN-APP BusinessApp

Nu de tweede lockdown in volle gang is, bewijst de KN-APP BusinessApp opnieuw zijn waarde. Nu evenementen en bijeenkomsten wegvallen, is de kwaliteit van de contacten en de aanbevelingen, doorslaggevend voor het succes van een netwerk. Met de BusinessApp op zak hebben leden van businessclubs 24/7 een digitale visitekaartjesbak bij de hand. In de praktijk is dat heel handig. Selecteer de juiste persoon en leg met één druk op de knop telefonisch contact. Stel zoekvragen of verzend razendsnel een lead of aanbeveling. En lest best: ook het bestuur van een businessclub is in zijn nopjes. In één oogopslag geeft de app inzicht in alle activiteiten en functionaliteiten. De app bespaart dus veel tijd en energie, die normaal gesproken in handwerk zit.     

Afspraak maken?

Wil je meer weten over de werking en de voordelen van KN-APP BusinessApp? Of ben je nieuwsgierig naar de kosten voor het gebruik van deze beproefde maatwerkapplicatie voor businessclubs? Met een aantrekkelijk abonnement komt dit staaltje techniek ook binnen handbereik van jouw ondernemersclub.  Interesse in een één-op-één demonstratie op locatie? Bel (06) 29 47 40 00 om een afspraak te maken.

NetwerkApp

Business Club Groepen

Hoe werkt het?

Binnen één app kun je verschillende groepen hebben. Erg handig als je netwerk of businessclub op verschillende locaties samenkomt. Deze groepen kun je vergelijken met een virtuele scheidingswand tussen de leden binnen de app en biedt verschillende mogelijkheden.

  • Je ziet enkel de leden van je groep in je ledenlijst.
  • Je ziet enkel evenementen binnen je groep.

Wat is er wel nog steeds mogelijk.

  • Je kunt door manueel te zoeken nog steeds leden van buiten je groep vinden, erg handig om contact te houden of werk te gunnen.
  • Je kunt aanbevelingen sturen naar leden buiten je groep.
  • Een zoekvraag wordt verstuurd naar iedereen, zo krijgt je netwerk nog meer waarde.

Een nieuwe groep aanmaken

Een nieuwe groep aanmaken is complexer van aard en kan enkel via het contacteren van Ben Chini, hier zijn eenmalige kosten aan verbonden.

Gebruiker toewijzen aan één of meerdere groepen

  • Ga naar de ledenlijst
  • Klik op de gebruiker die u wil aanpassen.
  • Klik onderaan op aanpassen of rechtsboven op het moersleuteltje.
  • Vervolgens kun je klikken op “Lid van” en kun je de groep selecteren, hier kun je ook meerdere groepen selecteren. De gebruiker krijgt dan automatisch toegang tot deze groepen.

Het is belangrijk dat alle leden toegewezen worden aan een groep. Anders is het mogelijk dat de lid geen toegang heeft tot de ledenlijst en de agenda leeg is.

Activiteiten

Aanwezigheidstelling

De aanwezigheidstelling voor activiteiten gekoppeld aan een groep wordt berekend aan de hand van de volgende eigenschappen:

  • Aanwezig: Diegene die zichzelf of door het bestuur manueel of automatisch aangemeld zijn.
  • Onbekend: Alle actieve leden en gasten van een groep minus de aanwezigen en afwezigen (van die groep).
  • Afwezig: Diegene die zichzelf hebben afgemeld of die via het bestuur afgemeld zijn.

Gebruiker aanmelden die niet in de groep zit

Gebruikers die in de groep zitten, die zien het evenement en kunnen zich aanmelden. Gebruikers die niet in de groep zitten kunnen het evenement niet zien.

Beheerders kunnen deze gebruikers toch aanmelden.

  1. Ga naar het evenement en klik op de aanwezigen, zodat je een lijst krijgt van alle aanwezigen (en afwezigen).
  2. In deze lijst staat de naam van de gebruiker niet bij, maar deze kun je wel zoeken via het zoekveld bovenaan.
  3. Na het invullen van de naam van de gebruiker in het zoekveld kun je deze aanmelden door te klikken op het vinkje achter zijn naam.

Na de aanmelding zal de gebruiker deze activiteit in zijn agenda lijst zien in de app.

app op maat of standaard software maatwerk

Is een app op maat jouw weg naar Rome?

Maak je regelmatig gebruik van (online) applicaties of software? Of wil je bepaalde bedrijfsprocessen vereenvoudigen en automatiseren? Voor apps en softwareprogramma’s leiden er 2 wegen naar het online Rome. Je investeert in software die ondersteunt bij de gewenste automatisering. Of je laat de benodigde app op maat maken. Welke weg je ook bewandelt, aan beide routes zitten haken en ogen. Knapp Software Oplossingen is gespecialiseerd in apps op maat. Natuurlijk preek ik voor eigen parochie als ik de maatwerkapplicaties in de spotlights zet. Sla je deze weg in, dan maak je niet altijd de juiste keuze. De hoogste tijd dus om de belangrijkste voor- en nadelen van een app op maat op een rij te zetten.

Maatwerkapplicaties of standaard software

Software op maat laten maken, lijkt voor veel bedrijven een brug te ver. Een Engelenbrug (Ponte Sant ’Angelo) te ver als we de stad Rome als metafoor blijven gebruiken voor de keuze tussen een app op maat en een abonnement op standaard software. Veel bedrijven denken dat er een flink prijskaartje hangt aan de ontwikkeling van maatwerkapplicaties. Deze gedachte is niet helemaal juist. Een wereldstad als Rome is natuurlijk niet in één dag gebouwd. Alles heeft zijn tijd nodig. Op maat gesneden software laten maken vergt veel tijd. Veel ondernemers vergissen zich in deze tijdsfactor. In vergelijking met enkele jaren geleden is software laten ontwikkelen wel veel betaalbaarder geworden.

Rendement investering?

Als ik grove indicatie geef van de kosten voor de ontwikkeling van een app op maat, schrikken veel ondernemers van het bedrag. De ontwikkeling van een professionele app vergt al snel een tijdsinvestering van 3 maanden. Alleen de prijs zegt niet zoveel. De hamvraag is natuurlijk: wat levert de investering in een app op maat op? Helpt de applicatie bij het oplossen van een probleem? Of heb je het gevoel dat de software niks toevoegt aan de gangbare bedrijfsprocessen? Klopt het tweede voorgevoel, dan is elke investering te hoog. Deze vanzelfsprekendheid is voor mij zo oud als de weg naar Rome. Levert een investering van bijvoorbeeld €50.000,- het meervoudige op, dan krijgt de hoogte van dit geldbedrag een compleet andere lading en wordt het aantrekkelijk om te kiezen voor een app op maat.

Nadeel standaardsoftware

De automatisering van bedrijfsprocessen heeft een hoge vlucht genomen. Die vlucht reikt tot in de wolken. Tien jaar geleden draaiden veel applicaties nog op een netwerk of op standalone computers. Vandaag de dag draaien vergelijkbare software-oplossingen in de cloud. Bedrijven abonneren zich op deze software voor een vast bedrag per maand. Aan deze standaardoplossingen kleeft een belangrijk nadeel. Bedrijven stemmen hun bedrijfsprocessen af op de software om zo maandelijks €10,- te besparen.

Betalen voor alle toepassingen?

Bedrijfsprocessen die de technologie volgen. In mijn ogen is dat de omgekeerde wereld. De apps op maat van Knapp hebben een andere insteek. Bij de ontwikkeling van software laat ik de technologie naadloos aansluiten op de bedrijfsprocessen. Niet andersom. Stel dat je een midweek naar Rome gaat. In dat geval is het bijna ondoenlijk om alle toeristische of culturele hotspots te bezoeken. Zo kan het gebruik van grote standaardpakketten ook aanvoelen. Je gebruikt slechts een deel van het geheel, maar je betaalt voor alle toepassingen. De maatwerkapplicaties van Knapp bevatten alleen de toepassingen die je ook echt nodig hebt. En daar betaal je voor. Komt er een kink in de kabel of heb je een nieuwe toepassing nodig? Geen probleem. Bel me en ik los het voor je op. Je hoeft niet in de rij te staan en je bent geen nummer.  

Voorbeelden apps op maat

Sinds de oprichting in 2018 heeft Knapp Software Oplossingen voor diverse bedrijven en organisaties een app op maat ontwikkeld. Voor een schoonmaakbedrijf in Eindhoven hebben we een app gemaakt die direct inzicht geeft in de schoonmaakprojecten én het aantal uren dat medewerkers schoonmaken. Zo betaalt de eigenaar alleen de gewerkte uren en hoeft hij niet achteraf de ingevulde werkbriefjes uit te pluizen. Voor businessclubs hebben we een app gemaakt waarmee leden 24/7 contacten leggen, leads en aanbevelingen geven en zich inschrijven voor evenementen.

Afspraak maken voor app op maat?

Zoek je een handige, gebruiksvriendelijke manier om bedrijfsprocessen te automatiseren? Een maatwerkapp ontwikkelen is dé weg naar Rome voor Knapp Software Oplossingen. Wil je samen met mij deze weg inslaan? Bel (06) 29 47 40 00 of vul het contactformulier in om een afspraak te maken voor een oriënterend gesprek of een behoeftepeiling.   

maatwerk

WESCO neemt unieke schoonmaakapp in gebruik

Helder communiceren is in de schoonmaakbranche een belangrijke factor. Denk maar aan het delen van werkplanningen, de registratie van gemaakte uren of het plaatsen van berichten in een logboek. Om al deze activiteiten te bundelen en te digitaliseren, heeft WESCO een schoonmaakapp laten ontwikkelen.

‘Onze schoonmaakapp geeft een flinke impuls aan de onderlinge communicatie tussen management, medewerkers en opdrachtgevers’, vertelt eigenaar Wim van Wessel enthousiast. ‘Hoe beter en sneller we communiceren, hoe efficiënter we kunnen werken.’ 

‘DE TIJD VAN WERKBRIEFJES IS DEFINITIEF VOORBIJ’

WESCO is een van de eerste schoonmaakbedrijven in Nederland met een op maat gemaakte schoonmaakapp. Ben Chini van Knapp software oplossingen tekende voor het ontwerp. Bij het design van de app waren functionaliteit en gebruiksgemak richtinggevend.  ‘Iedereen die de app gebruikt, moet er gemakkelijk mee uit de voeten kunnen’, geeft Wim van Wessel tekst en uitleg. ‘Als medewerkers inloggen bij een object moet in één oogopslag duidelijk zijn wat wij van hen verwachten. De eerste reacties zijn heel positief. Daar ben ik blij mee.’

INSCANNEN EN AAN DE SLAG

Als medewerkers de app installeren op hun smartphone en inloggen met een unieke login en wachtwoord, krijgen ze direct hun planning te zien. Verder beschikt de app in het openingsscherm over een SOS-knop en een button die toegang geeft tot een bibliotheek met informatie over schoonmaakregels, gedragsregels, hygiëne en veiligheid. ‘Om met een schoonmaakklus te starten, scannen medewerkers bij aankomst in’, vervolgt Wim van Wessel. ‘Als ze klaar zijn met een object, scannen ze uit. Zo wordt hun aanwezigheid direct geregistreerd. De tijd van voorbedrukte werkbriefjes downloaden, invullen en één keer per maand terugsturen is dus definitief voorbij.’

GEMAK DIENT DE MENS

Medewerkers hebben altijd de beschikking over hun planning én een logboek met specifieke meldingen. ‘Per object kunnen medewerkers bijzonderheden vermelden in het logboek’, licht Wim van Wessel toe. ‘Denk bijvoorbeeld aan een lekkage of een kapotte Wc-bril. Het management en de overige schoonmakers die op deze locatie werken, krijgen deze melding ook te zien. Zo’n notificatie stelt ons in de gelegenheid om razendsnel in te spelen op de situatie. De app helpt medewerkers ook als ze alleen in een pand zijn en er een noodsituatie ontstaat. Als ze op de SOS-knop drukken, worden ze direct verbonden met de zaak.’

EXTRA FUNCTIONALITEITEN

Voor schoonmaakbedrijven is het ook belangrijk dat ze inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. Zo ruilen veel bedrijven vaste werkplekken in voor flexplekken. ‘Intensief gebruik van een flexibele werkplek vraagt om een andere schoonmaakplanning dan een werkplek die minder vaak gebruikt wordt’, licht Wim van Wessel toe. ‘Met onze schoonmaakapp spelen we straks handig op deze tendens in. Op termijn gaan we de app uitbreiden met extra functionaliteiten. Daar kijk ik nu al naar uit.’

Bron: Goeie-zaken.online

is uw Business App al AVG-proof NetwerkApp

Is uw Business App al AVG-proof?

De spreekwoordelijke vooravond is aangebroken: de vooravond van de nieuwe privacywetgeving. 25 mei is het zover. Op die dag treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. Brussel heeft volmondig ‘Ja’ gezegd tegen een uniforme bescherming van privacygegevens in alle lidstaten van de Europese Unie. Ook businessclubs, zakelijke netwerken en verenigingen krijgen te maken met de nieuwe regelgeving. Voldoet uw ledenadministratie, communicatie en marketing straks aan de richtlijnen van de AVG? Wacht niet tot het 5 voor 12 is. Regel nu uw zaakjes. Zorg bijvoorbeeld dat uw Business App op tijd AVG-proof is.

Smaakt uw business app naar meer?

Laat ik de Business App er eens uitlichten. Businessclubs, zakelijke netwerken en verenigingen delen via zo’n app ook privacygevoelige informatie van leden. Denk hierbij aan namen, e-mailadressen, URL’s, telefoonnummers of de aanwezigheid bij bijeenkomsten. Als de AVG van kracht is, krijgen leden meer mogelijkheden om voor zichzelf op te komen bij de verwerking van hun persoonsgegevens. Businessclubs hebben bijvoorbeeld expliciete toestemming van leden nodig om persoonsgegevens te mogen gebruiken voor specifieke doeleinden. Ze moeten bovendien kunnen bewijzen dat ze deze toestemming hebben gekregen. En leden mogen op elk moment de toestemming intrekken of de gegevens inzien, aanpassen of verwijderen. Laten we de ‘proof of the pudding’ eens nemen: smaakt uw Business App zoals die volgens de AVG moet smaken? Of smaakt uw app nergens naar?   

NetwerkApp KNAPP is AVG-proof

De afgelopen maanden heb ik met mijn bedrijf KNAPP veel tijd en energie gestoken in de ontwikkeling van een NetwerkApp voor Businessclubs, zakelijke netwerken en verenigingen. Enkele businessclubs maken al gebruik van deze NetwerkApp en zijn zeer te spreken over de meerwaarde voor hun business of netwerk. Uit ervaring weet u zelf ook: het succes van businessclubs staat of valt met de kwaliteit van contacten, leads en aanbevelingen. Het in kaart brengen, registreren en analyseren van al deze gegevens is een tijdrovende klus. Dankzij de NetwerkApp van KNAPP hebben leden deze gegevens altijd bij de hand. Achter de schermen meet en analyseert de app de prestaties van leden. En lest best: de NetwerkApp van KNAPP is AVG-proof. Dat smaakt naar meer of niet soms?

AVG-Receptuur NetwerkApp

Het beroemde Engelse spreekwoord ‘The proof of the pudding is the eating’ is 100% van toepassing op de NetwerkApp van KNAPP. Sommige chef-koks doen heel geheimzinnig over de receptuur van hun beproefde voor-, hoofd- of nagerechten. Als chef-kok van de NetwerkApp heb ik geen geheimen. Ik geef u graag een kijkje in de keuken. Vanzelfsprekend focus ik me daarbij vooral op de ingrediënten die belangrijk zijn voor de AVG:  

  • De vereiste privacyverklaring staat in begrijpelijke taal op papier (Nieuwsgierig? Lees de gebruiksvoorwaarden maar eens)
  • Aan de achterkant van de NetwerkApp wordt gebruikgemaakt van Firebase. Dit ontwikkelplatform van Google is AVG-ready.
  • De aanmelding (authenticatie) voldoet aan de strenge ISO-standaarden: ISO 27001, ISO27017 en ISO 27018.

Heeft u de smaak te pakken?

Maakt uw businessclub, netwerk of vereniging gebruik van een Business App? En weet u niet zeker of deze app ‘the proof of the pudding’ doorstaat? KNAPP voert met liefde en plezier een smaaktest uit. Wilt u overstappen op een nieuwe app of een Business App introduceren? Eén ding weet u nu zeker: de NetwerkApp van KNAPP valt in de smaak en is AVG-proof. Interesse? Bel (06) 29 47 40 00 of mail ben@kn-app.com om een afspraak te maken.

40 lachende gezichten, 40 stralende smartphones en 1 trotse maker. Vanochtend vond in het Evoluon de lancering plaats van een unieke, op maat gesneden NetwerkApp voor Netwerkclub040. www.kn-app.nl/netwerkapp NetwerkApp

NetwerkApp: KNAPP staaltje software voor Businessclubs

Het succes van businessclubs staat of valt met de kwaliteit van contacten, leads en aanbevelingen. Het in kaart brengen, registreren en analyseren van al deze gegevens is een tijdrovende klus.

24/7 netwerken

Met de unieke NetwerkApp van KNAPP software oplossingen hebben de leden van uw businessclub alle gegevens bij de hand. Dankzij deze gebruiksvriendelijke app kunnen ze 24/7 contacten leggen, leads aandragen, aanbevelingen geven en inschrijven of afmelden voor evenementen. Op donderdag 11 januari namen de leden van Netwerkclub040 uit Eindhoven als eerste businessclub in Nederland de NetwerkApp in gebruik.

Meten is weten

Achter het beeldscherm van uw smartphone bewijst de NetwerkApp ook zijn waarde. De app meet en analyseert de prestaties van uw businessclub en maakt een einde aan de tijdrovende administratieve werkzaamheden. Tel uit uw winst.

Aantrekkelijk abonnement

Wilt u deze unieke NetwerkApp ook voor uw businessclub gebruiken? Met een aantrekkelijk abonnement komt dit KNAPP staaltje techniek binnen handbereik. Bel (06) 29 47 40 00 of mail ben@kn-app.com om een afspraak met Ben Chini te maken of bezoek https://netwerkapp.kn-app.com/ voor meer informatie.